fbpx

Jaka powinna być strona internetowa dla firmy montującej panele fotowoltaiczne?

16/01/2021

Branża OZE (Odnawialnych Źródeł Energii) rozwija się bardzo szybko w ostatnich latach. Niewątpliwie wpływ w Polsce ma na to m. in. dotacja do montażu paneli fotowoltaicznych. W najbliższych latach sytuacja geopolityczna np.: wygrana Bidena w USA, nadal będzie sprzyjała fotowoltaicznej hossie. Coraz więcej firm z branży fotowoltaiki poszukuje webmastera do zbudowania strony internetowej. Warto rozplanować jaka strona internetowa będzie odpowiednia dla twojego biznesu.

 

Opisz dokładnie czym się zajmujesz i gdzie działasz

W Internecie ważne jest aby dokładnie opisać swoje mocne strony. Treść na stronie www dla klienta powinna być czytelna i zrozumiała. Wiele firm fotowoltaicznych zajmuje się od consultingu poprzez montaż, sprzedaż, a nawet pomoc w uzyskaniu dotacji na panele fotowoltaiczne. Warto poinformować o tym klienta. Często firma działa z montażem tylko w określonych miastach lub województwach. Poinformuje o tym klienta, aby uniknąć nietrafionych kontaktów. Pamiętaj, że warto posiadać również rozbudowane treści, aby skutecznie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony internetowej w branży fotowoltaicznej jest czasami podstawowym sposobem pozyskiwania klienta przez niektóre firmy. Na wielu stronach internetowych firm fotowoltaicznych zauważysz kalkulatory przeliczające środki zaoszczędzone na prądzie. Klient suwakiem może ustawić swoje zużycie i sprawdzić ile pieniędzy zaoszczędzi poprzez założenie instalacji paneli słonecznych.

 

Jaki masz staż w montażu paneli fotowoltaicznych?

Jesteś skromny? Uważasz że nie ma się czym chwalić na stronie www? Jeśli działasz w montażu paneli słonecznych dłużej niż 3-4 lata, to można powiedzieć że nie jedno już widziałeś i na pewno możesz się nazwać profesjonalistą. Zauważ, że obecnie firmy fotowoltaiczne powstają jak grzyby po deszczu. Rynek mimo iż jest na razie bardzo chłonny to niebawem może mieć zadyszkę. Uwierz mi że klienci będą weryfikowali staż, ilość montaży i podejście do klienta. Warto zasygnalizować to na swojej stronie internetowej, będziesz wtedy wiarygodny.

 

Przedstaw swoje realizacje na stronie www

Aby podkreślić swój profesjonalizm warto pamiętać, aby po każdej udanej realizacji wykonać zdjęcie. Będziesz wtedy mógł wdrożyć je na swoją stronę internetową, aby pokazać swoim klientom czego mogą się spodziewać po wykonaniu montażu. Wiele firm zaczyna dopiero biznes w branży OZE i nie ma jeszcze swojego portfolio. Na wielu stronach www firm, które zaczynają biznes fotowoltaiczny, można zauważyć zdjęcia tzw. „stockowe” – przykładowe zdjęcia z Internetu wykonane przez profesjonalnego fotografa. Uwierz, mi że sprawne oko klienta wyłapie różnice pomiędzy realnymi zdjęciami z wykonanej pracy montażu paneli, a zdjęciem pobranym z Internetu. Dokumentując każdy swój montaż paneli na stronie www możesz być pewny że klienci to docenią.