Projekt strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku Twojego biznesu w sieci. Obecnie w Internecie jest prawie 2 miliardy witryn internetowych. Strony internetowe posiadają swoje rodzaje, typy i funkcjonalności.
Jako osoba prowadząca firmę powinieneś znać różne rodzaje witryn www, aby móc zdecydować, która z nich będzie przejrzysta dla Twoich klientów. Badanie tego, co wybierają konkurenci, pozwala stworzyć idealny format dla każdej firmy i bazy Twoich klientów. Sprawdź jaki rodzaj strony www będzie najlepszy dla Twojego rodzaju biznesu.
One-page – strona internetowa jednostronicowa
Strony internetowe one-page, to najprościej mówiąc strona internetowa nie posiadająca dodatkowych podstron. Czyli po kliknięciu w daną sekcję lub przycisk nie otwiera się nowa zawartość pod innym adresem niż strona, na której obecnie się znajdujemy. Wszystkie treści, grafiki i funkcjonalności znajdują się na jednej stronie.
Często stosowanym zabiegiem jest umieszczenie w menu (prawy róg strony www) sekcji, po których kliknięciu użytkownik zostanie automatycznie przesunięty suwakiem do odpowiedniego fragmentu strony www. Np. po kliknięciu w sekcję oferta, użytkownikowi ‘przescrolluje’ się strona w dół do tej zawartości. Strony typu one-page są często nazywane dłuższą stroną domową (tzw. long homepage).
Pozostaje zadać sobie pytanie dla kogo strona typu one-page będzie odpowiednim rozwiązaniem? Przede wszystkim strony typu one-page wybierają firmy, które nie posiadają szerokiej oferty pod względem opisowym i w zakresie zdjęć do umieszczenia ma stronie internetowej. Prosta forma strony one-page zapewnia przejrzystość w jej przeglądaniu. Taki brak skomplikowania wpływa pozytywnie na UX, czyli doświadczenie i przyzwyczajenia użytkownika w przeglądaniu tego typu stron. Strony typu one-page świetnie się też spisują w branżach gdzie użytkownik wchodzi na stronę www, tylko w celu aby sprawdzić nr telefonu lub godziny otwarcia.
Strona www landing page – Kliencie, tutaj znajdziesz swój cel!
Strona landing page jest nazywana lądowiskiem dla zainteresowanego klienta. Na landing page kierowany jest zainteresowany odwiedzający, który trafia na nią w skutek podjęcie działań marketingowych, które podjął właściciel strony www.
Celem strony internetowej typu landing page jest szybka konwersacja użytkownika w zainteresowanego usługą klienta, który wypełni formularz, zadzwoni lub skontaktuje się poprzez czat na stronie. Ważnym aspektem tego typu strony internetowej jest klarowne i proste przedstawienie oferty. Niezbędne dla stron typu landing page jest zebranie danych kontaktowych do potencjalnie zainteresowanego klienta. Strony internetowe landing page używane są przez firmy jako generatory ‘leadów’ (zgłoszeń sprzedażowych).
Multipage – strona firmowa z podstronami
Jest to jeden z bardziej popularnych typów stron internetowych. Na stronach firmowych typu multipage możemy spotkać rozbudowane i rzetelne informacje o firmie, jej produktach i ofercie. W menu strony www znajdują się podstrony. Często menu jest dwuetapowe, np. kiedy podstrona oferta dzieli się na kilka typów usług. Najbardziej popularna konstrukcja menu dla strony firmowej multipage to: stronę główną, informacje o firmie, ofertę, moduł z aktualnościami i podstronę kontakt.
Strona www multipage pozwala zmieścić w swej strukturze o wiele więcej niezbędnych informacji niż strona typu one page. Przeznaczona jest dla firm, które chcą uświadomić klienta i rzetelnie przedstawić mu opisy swoich usług, ostatnie realizacje, produkty. Strony www multipage świetnie sprawdzają się również w podjęciu działań pozycjonowania. Strona www rzetelnie opisana i bogata w treści jest postrzegana przez algorytmy przeglądarek jako ‘przydatna’, co może skutkować dobrymi pozycjami w rankingu.