fbpx

Jaką stronę internetową stworzyć dla adwokata i kancelarii prawnej?

13/10/2020

Biznesowy dress code strony internetowej

 

Adwokat jest zawodem zaufania publicznego. Większość klientów z sektora prawnego chce wokół swojej strony internetowej zbudować wizerunek biznesowego profesjonalizmu i partnerstwa. Nic w tym dziwnego. Profesjonalizm w tej branży jest niezwykle ważny. Co zrobić, aby klient czuł się swobodnie na Twojej stronie internetowej? Pamiętaj, że Twój klient raczej nie korzysta zbyt często z usług prawnych. Może czuć się trochę nieswojo na Twojej stronie www. Strona internetowa dla kancelarii prawnej powinna być prosta w nawigacji oraz z wyeksponowanym szybkim kontaktem. Warto zachęcić klienta do działania poprzez przycisk kierujący go do formularza lub nr telefonu. Zyskasz wtedy więcej kontaktów. Jaka powinna być kolorystyka strony internetowej dla adwokata? W Polsce większość stron prawniczych identyfikuje się z kolorystyką Adwokatury Polskiej. Zwykle również adwokaci wykorzystują logotyp adwokatury na swojej stronie, co wiąże się z dostosowaniem do niego kolorystyki. Jest to ciemno zielony butelkowy kolor, w standardzie HEX to #004d2e.

 

Zaprezentuj się w roli eksperta

Poza estetycznym i przejrzystym wyglądem strony internetowej, klienci zwracają również uwagę na osobę, z która się skontaktują. Warto aby na stronie internetowej znalazło się Twoje zdjęcie wraz z krótkim opisem o Tobie i Twojej specjalizacji. Na stronie głównej zaprezentuj swojemu klientowi w sposób zrozumiały dziedziny, w których się specjalizujesz. Możesz używać ikon wraz z opisami, aby lepiej zobrazować klientowi dziedzinę prawa. Wizerunek profesjonalisty zbudujesz również prowadząc bloga prawniczego na swojej strony. Widząc Twoje wpisy, klient przekona się że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Prowadzenie bloga na stronie internetowej kancelarii prawnej jest również czynnikiem pozytywnie wpływającym na pozycjonowanie. Sektor prawny to bardzo konkurencyjny temat pod względem pozycjonowania. Dlaczego? Ponieważ jest to tak naprawdę jedyna legalna forma zaistnienia w sieci ze stroną internetową dla kancelarii. Płatna reklama na portalach społecznościowych lub w Google, nie jest niemożliwa z powodu prawnych wytycznych organów monitorujących w branży. Tak więc, zwiększając kontent na stronie poprzez branżowe artykuły na blogu, możesz zyskać wyższe pozycje w przeglądarce.

 

Bądź lepszy od innych kancelarii

Amerykańska firma Rocket Matter dostarczająca oprogramowanie dla kancelarii adwokackich, wykonała badania dotyczące rozwoju sektora prawnego w Internecie. Wyszło z nich, że około 35% klientów poszukuje usług prawnych w sieci. Jest to duża grupa potencjalnych klientów. Odnoście audytu stron internetowych, reszta danych nie jest już tak optymistyczna. Około 40 % kancelarii prawnych nie posiada strony internetowej. Bazują oni tylko i wyłącznie na stałych klientach. Jest to niebezpieczny model biznesowy. Tylko 53% stron internetowych z sektora prawnego posiada dobrze zorganizowany kontent na stronie internetowej. Często spotykamy się właśnie z tym aspektem. Klienci niestety nie traktują priorytetowo sporządzenia odpowiednich treści na swoją stronę. Jest to duży błąd. Tylko 35% właścicieli firm prawniczych aktualizowało swoją stronę internetową w przeciągu trzech ostatnich lat. Jeśli jesteśmy zajęci i nie posiadamy czasu na rzetelne opisanie swojej działalności, to można skorzystać z profesjonalnego copywritera piszącego treści na strony internetowe. Z wyników audytu wyszło również, że 68 % stron internetowych nie posiada dostosowania do technologii RWD. Strony te nie są obsługiwane w odpowiedni sposób na telefonach komórkowych i urządzeniach mobilnych.

 

Jak znaleźć firmę, która wykona profesjonalną stronę internetową dla adwokata?

Podstawowym elementem weryfikacji powinno być sprawdzenie portfolio firmy nawiązującego do branży. Do agencji projektujących strony internetowe bardzo często trafiają klienci z sektora prawnego. Będziesz wtedy w stanie zweryfikować standard graficzny i zastosowane funkcjonalności. Podpytaj również taką firmę, czy wykonuje strony internetowe responsywne – działające na urządzeniach mobilnych. Jest to podstawa w dzisiejszych czasach ponieważ 68% całego ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Zapytaj również o moduł blogowy na swojej stronie internetowej. Jak już wiesz, jest to dosyć istotny element wspomagający pozycjonowanie stron kancelarii prawnych.