fbpx

Jak zbudować dochodowy sklep internetowy?

21/09/2020

O co warto rozbudować sklep internetowych? Poradnik.

W tym artykule wskażemy kilka rozwiązań, które uatrakcyjnią sklep internetowy w oczach Twoich klientów.

Bądź zawsze ze swoim klientem w kontakcie

Szybka forma kontaktu z klientem to podstawa w dzisiejszych czasach. Klienci, którzy przeglądają asortyment w sklepie, często chcą się o coś dopytać. Oczywiście podstawą na każdej stronie internetowej jest przedstawienie danych kontaktowych takich jak nr telefonu i adres email. Strony internetowe najczęściej posiadają też formularz kontaktowy. Natomiast co jeśli klient potrzebuje szybszej formy kontaktu? Naprzeciw wychodzą nam m. in. Aplikacja LiveChat lub Messenger. Są one wtyczkami prostymi do implementacji i zarządzania. Dzięki nim Twój klient napisze do Ciebie z poziomu Twojego sklepu internetowego, a Ty będziesz w stanie szybko mu odpowiedzieć nawet z telefonu komórkowego. Bardzo przydatną aplikacją na stronie internetowej jest również ContactLeader. Aplikacja która sprawia że klient może pozostawić swój nr telefonu, a system automatycznie zadzwoni do niego i połączy Was w rozmowie telefonicznej. Jest to bardzo szybka i stosowana forma kontaktu. Z poziomu strony internetowej klient widzi ikonę z słuchawką, po kliknięciu w którą podaje swój nr telefonu i czeka na połączenie. Jest to o wiele bardziej wygodny sposób na umówienie kontaktu niż wypełnianie formularza.

Formy płatności w sklepach internetowych

Aby klient dokonał zakupu w Twoim sklepie musi mu odpowiadać forma płatności i dostawy. Najczęściej w Polsce klienci dokonują transakcji poprzez dwa systemy: PayU, tpay oraz Przelewy24. Korzystając z tych systemów Twoi kliencie wygodnie zapłacą poprzez kartę płatniczą, Blik oraz swój bank. Mimo że wskazani powyżej pośrednicy płatności pobierają swoją marżę od transakcji, to rezygnacja z usług pośredników, odbije się negatywnie na obrocie w Twoim sklepie. Nie sądzisz chyba że Twój klient otrzyma na maila zamówienie do opłacenia i je zapłaci? Gwarantuję Ci że następnego dnia nie będzie już pamiętał że chciał coś kupić w twoim sklepie. W dzisiejszych czasach liczy się szybki czas i mobilność. Nowoczesny sklep internetowy powinien posiadać konfiguracje ze znanymi pośrednikami transakcji.

Dostawy towaru ze sklepu internetowego

Zadbaj o to aby Twój towar był wysyłany ekspresowo do klienta. Dzisiejszym standardem jest 24-48h od zakupienia towaru w sklepie internetowym. Przy dokonywaniu zamówienia klient powinien mieć wybór w jaki sposób chce mieć dostarczony towar. Część klientów wybiera kuriera, natomiast większość (w tym również ja) korzysta z paczkomatów i punktów InPost. Dlaczego? Ponieważ są one wygodną formą dostarczenia przesyłki w odpowiednie miejsce. Wystarczy podejść do paczkomatu, wpisać wysłany sms kod lub go zeskanować i już otwiera nam się szafka z zamówioną przesyłką. Ponadto większość osób woli otrzymać towar we wybranym przez siebie czasie, zamiast dogadywania terminów z kurierem. Większość ludzi nie może sobie pozwolić na spotkanie z kurierem w domu, ponieważ jest w pracy w tych samych godzinach co kurier. Paczkomaty i punkty odbioru InPost zrewolucjonizowały Polski rynek dostaw ze sklepów internetowych.

Bezpieczeństwo transakcji

Klienci częściej dokonują zakupów jeśli widzą że sklep internetowy jest zabezpieczony certyfikatem SSL. Najprościej tłumacząc jest to zielona kłódka po lewej stronie paska adresu strony internetowej w wyszukiwarce. Certyfikat SSL szyfruje wszystkie dane które są wpisywane na stronie internetowej (panele logowania, karty płatnicze, dane podawane w formularzach). Z certyfikatem SSL masz również do czynienia logując się do swojej bankowości mobilnej. Obecnym standardem bezpieczeństwa jest szyfrowanie certyfikatami 256 bitowymi. Dla ciekawostki powiem Ci że enigma to szyfr 8 bitowy. Spraw aby zakupy u Ciebie były bezpieczne!

Uczciwe warunki transakcji

Poinformuj swojego klienta o jego prawach. Jak już wiesz bezpieczeństwo podczas zakupów to jeden z decydujących elementów udanej transakcji. Jeśli prowadzisz sklep internetowy to na stronie głównej powinieneś poinformować klienta o czasie wysyłki i o możliwościach zwrotu towaru. Przy transakcjach internetowych polskie prawo zastrzega termin 14 dni na zwrot towaru. Jeśli poinformujesz o tym swojego klienta, to ten zawsze z tyłu głowy będzie miał bufor bezpieczeństwa i dokona transakcji u Ciebie w sklepie. Oczywiście nie muszę Ci przecież mówić, że takie zwroty prawie nigdy nie dochodzą do skutku. Klient wtedy musi odesłać towar na własną rękę.