fbpx

Jak stworzyć profesjonalne logo dla firmy?

21/09/2020

W prostocie siła!

Branding firmy to istotny element budowania wizerunku. Każdy przecież z nas zna produkty firmy z
nadgryzionym jabłkiem. Co sprawia że logotyp staje się rozpoznawalny? To właśnie jego prostota.
Zauważ, że nikt z nas nie przywiąże uwagi do przeładowanego graficznie logotypu. Jest ono mało czytelne i trudne do zapamiętania. Zaprojektowane logo dla firmy powinno być intuicyjne dla odbiorcy i kojarzyć się z Twoją działalnością.

Kolory, które kojarzą się z Twoją branżą

Warto aby Twój logotyp pasował kolorystycznie do branży, w której działasz. Np. firma zajmująca się
fotowoltaiką często będzie poruszała się w barwach zielonych, żółtych i odcieniach czarnego. Żółty
najczęściej nawiązuje do słońca, zielony do energii odnawialnej, natomiast czarny do koloru paneli.
Przyjęcie pewnej palety barw nawiązujących do branży będzie bardziej zrozumiałe dla klienta.

Font nazwy firmy w Twoim logo

Font jest to krój pisma w formie cyfrowej. Często jest mylony z czcionką. Ważne aby font nazwy
Twojej firmy przyciągał wzrok i był oryginalny. Oryginalny font na pewno zwróci uwagę Twojego
klienta. Jako ciekawostka powiem Ci że w nazwie WebDreams został wykorzystany font o nazwie
Kurale. Google przygotowało odpowiednią stronę internetową ułatwiającą wybór –
https://fonts.google.com/

Elementy graficzne w Twoim logotypie

Zapewne nie raz spotkałeś się z firmą, która nie posiada elementu graficznego w logotypie.
Identyfikuje się wtedy po prostu swoją nazwą, która określona jest odpowiednim fontem i czcionką.
Naszym zdaniem logo z dodatkowym elementem graficznym, nawiązującym do działalności firmy
buduje większe zrozumienie Twoich usług już w pierwszym kontaktem. Dobrze aby grafika na Twoim
logotypie kojarzyła się pośrednio z Twoją branżą. Np. elementem graficznym w logotypie korporacji
taksówkowej nie musi być samochód. Może to być symbol mobilności. Podobnie jak w przypadku
firmy Apple, nadgryzione jabłko sugeruje że firma dba o ekologię, a nie że jest firmą sadowniczą.

Zaufaj doświadczonemu grafikowi

Przy projekcie identyfikacji graficznej Twojej firmy, warto abyś zaufał doświadczonym specjalistom.
Profesjonaliści korzystają z programów graficznych, dzięki którym Twoja identyfikacja wizualna
będzie świetnej jakości. Jeśli mówimy o logotypie dla firmy, to zasada „jak Cię widzą, tak Cię piszą”
jest w tym przypadku aktualna. Zapewne często spotykasz się ze stronami internetowymi, na których
nic nie trzyma się kupy. Często tacy przedsiębiorcy tłumaczą się, że oni nie posiadają klientów z
Internetu. To wielki błąd. Nawet jeśli jesteś największym specem w swojej branży, to polecenia
prędzej czy później zaczynają się kończyć. Ponadto duża firma, która szuka podwykonawcy i partnera
biznesowego, omija szerokim łukiem firmy posiadające niedostosowaną do nowoczesnych wymogów
stronę internetową i logo które jest bogate w widoczne dla oka piksele. Chcąc potwierdzić
autentyczność i profesjonalizm Twój klient zawsze zweryfikuje Cię czytając o opinie w Google na
temat Twojej firmy, czy wchodząc na stronę www przyszłego partnera.
Jeśli poszukujesz zaufanej osoby, która wykona Ci profesjonalne projekt logotypu, zgłoś się do nas!